Marinha do Brasil świętuje pierwsze dokowanie okrętu podwodnego klasy „Riachuelo” w Mocanguê

Print Friendly, PDF & Email
Okręt podwodny El Submarino Humaitá (S41).
Okręt podwodny El Submarino Humaitá (S41).

W kompleksie marynarki wojennej Mocanguê (CNM) odbyło się pierwsze dokowanie okrętu podwodnego klasy „Riachuelo”. Okręt podwodny Humaitá (S41) stacjonujący w Itaguaí (RJ) został przekazany do Sektora Operacyjnego Sił Morskich w dniu 12 stycznia 2024 r. i pozostanie zadokowany w bazie Almirante Castro e Silva (BACS) w CNM.

Na jednostce przeprowadzono wstępne testy przygotowujące do oficjalnego zacumowania, które odbyło się tydzień później. Celem było sprawdzenie, czy odbojnice (zabezpieczenie zapobiegające kolizji kadłuba z dokiem) zostały prawidłowo umieszczone, określenie najlepszego podejścia do oczyszczenia trapu i wybór odpowiedniego miejsca na doku. Testy zakończyły się sukcesem, gwarantując bezpieczne dokowanie.

Baza admirała Castro e Silvy

Baza okrętów podwodnych Almirante Castro e Silva, bezpośrednio podporządkowana Dowództwu Sił Podwodnych (ComForS) Marynarki Wojennej Brazylii (MB), rozwija działalność przemysłową, świadcząc usługi konserwacyjne i infrastrukturę, przyczyniając się przede wszystkim do szkolenia zasobów morskich podporządkowanych ComForS oraz wsparcie jednostek składowych Sił oraz, w sposób uzupełniający, innych zasobów morskich Marynarki Wojennej. BACS został utworzony 6 maja 1941 r. pod nazwą Baza Flotylli Okrętów Podwodnych, na mocy obwieszczenia ministerialnego nr 610 z dnia 6 maja 1941 r., a obecną nazwę otrzymał 27 września 1946 r., zgodnie z zawiadomieniem nr 1865.

Wraz z zakupem w 1971 roku starych okrętów podwodnych klasy „Humaitá” pojawiła się potrzeba rozbudowy doku dla nowych jednostek. Prace nad rozbudową rozpoczęto 22 września 1972 roku, przedłużając molo o 70 metrów. W 1986 roku, za rządów ówczesnego Ministra Marynarki Wojennej, admirała Alfredo Karama, zakończono prace na doku, który skonfigurowano w obecnym kształcie, o długości 432 metrów, specjalnie przystosowanym do obsługi „klasowych” okrętów podwodnych. Tupi” i „Tikuna”, służy także jako port dla okrętów pomocy dla okrętów podwodnych (NSS) „Felinto Perry” i „Guillobel” i przyjął już statek szkolny „Brazylia”, fregaty klasy „Niterói”, różne statki handlowe, a nawet platformy.

Według dowódcy okrętu podwodnego Humaiá, kapitana fregaty Martima Bezerry de Morais Júniora, dokowanie w doku BACS oznacza powrót do serca eskadry dla okrętów podwodnych klasy „Riachuelo” i chwilę nostalgii za wszystkimi okrętami podwodnymi, ponieważ okręty podwodne poprzednich klas, „Tupi” i „Tikuna”, mają Mocanguê jako swoją kwaterę główną.

Okręt podwodny Humaita

Wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny okręt podwodny Humaitá jest drugim okrętem klasy „Riachuelo”, który został włączony do brazylijskiej marynarki wojennej. Posiada załogę liczącą 60 marynarzy przeszkolonych do obsługi nowoczesnych czujników, rakiet, torped i min, w które wyposażone są nowe brazylijskie okręty podwodne, budowane w ramach Programu Rozwoju Okrętów Podwodnych (PROSUB).

Kapitan Martim informuje, że kolejnymi etapami Humaitá będzie powrót na Maderę w Itaguaí w celu przeprowadzenia pierwszego okresu konserwacji na nabrzeżu. Następnie okręt wypełni zadania określone przez Eskadrę i będzie kontynuował ocenę operacyjną okrętów podwodnych tej klasy. „Okręt podwodny Humaitá jest niezbędnym wektorem ochrony Błękitnej Amazonki, biorąc pod uwagę jego możliwości w zakresie czujników i uzbrojenia. Zawsze zbiega się z morskimi interesami kraju, gwarantując suwerenność państwa brazylijskiego” – powiedział dowódca.

Mając na celu ochronę Błękitnej Amazonii i zagwarantowanie brazylijskiej suwerenności na morzu, brazylijska marynarka wojenna inwestuje w rozbudowę swoich sił morskich w ramach strategicznych inicjatyw, takich jak PROSUB, który przewiduje budowę czterech okrętów podwodnych z silnikiem Diesla na tym terytorium. krajowy. Do tej pory oprócz Humaitá dostarczono już okręty podwodne Riachuelo (S40) i Tonelero (S42), te ostatnie zwodowano 27 marca i znajdowały się w fazie testów. Planowana jest także dostawa kolejnego konwencjonalnego okrętu podwodnego Angostura (S43). Oprócz modernizacji Sił Podwodnych PROSUB umożliwi krajowi zbudowanie pierwszego okrętu podwodnego o napędzie atomowym, wyposażonego w broń konwencjonalną, Álvaro Alberto, co jest głównym celem programu i bezprecedensowym wzrostem siły morskiej i brazylijskiej obrony narodowej. Marynarka brazylijska

Źródło: CSL

Przeczytaj też:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *