Następna Baracuda dla Marine Nationale

Print Friendly, PDF & Email
Zdjęcie: Marine Nationale
Zdjęcie: Marine Nationale

Koncern Naval Group oficjalnie przekazał francuskiej marynarce wojennej drugi okręt podwodny Duguay-Trouin typu Barracuda o napędzie atomowym. Okręt przez ostatnie miesiące przechodził szereg prób morskich. Przez cały ten czas testowano liczne systemy, by mieć pewność iż okręt jest w pełni sprawny. Testy morskie przeprowadzane były w Breście.

Program budowy okrętów podwodnych typu Baracuda został wprowadzony we Francji w 2006 roku. W ostatnich latach nabrał przyspieszenia i kolejne okręty będą niedługo wchodzić do służby. Posiadanie tych okrętów podwodnych ze względu na ich zaawansowane rozwiązania technologiczne czynią Francję jednym z liderów technologii morskiej na świecie.

W ostatnich latach Francja intensywnie inwestowała w modernizację swojej floty podwodnej, mając na celu zwiększenie swojego wpływu na światowej scenie okrętów podwodnych. Okręty typu Barracuda, w tym okręt Duguay-Trouin, są wizytówką tych inwestycji. Wyposażone w innowacyjne rozwiązania napędowe, są trudniejsze do wykrycia, bardziej wytrzymałe i mają większą siłę ognia niż ich poprzednie jednostki typu Rubis.

Atomowy okręt podwodny Duguay-Trouin stanowi swoistą technologiczną perłę wśród jednostek Marine Nationale, będąc efektem współpracy między dwoma firmami: konsorcjum Naval Group i TechnicAtome.

Charakteryzuje się wypornością 4600 ton w zanurzeniu i 3500 na powierzchni, długością 99,5 m i szerokością 8,8 m, co czyni ją znacząco większą i bardziej zaawansowaną niż poprzednie jednostki typu Rubis. Napedzany jest reaktorem PWR K15, ma ponadto 2 turboreduktory, 2 silniki elektryczne, pędnik wodnoodrzutowy (o mocy 41.000 KM). Sam reaktor jądrowy ma moc 150 MW. Paliwo dla reaktora starcza na 10 lat. Autonomiczność tych okrętów jest uzależniona tylko od zapasów żywności i stanu załogi (60 marynarzy i oficerów).

Okręty te są budowane w stoczni DCNS w Cherbourgu.

Warto przeczytać:
Kolejna Baracuda dla Marine Nationle

Źródło: Portal Stoczniowy

Przeczytaj też:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *