US Navy reaguje na fałszywe testy wytrzymałościowe
Marynarka wojenna twierdzi, że pracowała nad zapewnieniem bezpieczeństwa okrętom podwodnym powstałym po ujawnieniu pod koniec zeszłego roku, afery związanej z fałszowaniem wyników testów wytrzymałościowych stali używanej do produkcji okrętów podwodnych przez głównego metalurga ze stanu Waszyngton (fałszowanie testów miało trwać od prawie 10 lat).
Rzecznik NAVSEA Alan Baribeau powiedział, że „dokładna analiza” odlewów i innych podzespołów wykazała, iż mogą być bezpiecznie eksploatowane w okrętach podwodnych.
„Marynarka wojenna przeprowadziła dokładną analizę odlewów i podjęła kroki w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji okrętów podwodnych zbudowanych w tym okresie kiedy dochodziło do fałszerstw.” – powiedział Baribeau
„Zaistniała sytuacja nie ma żadnych skutków negatywnych dla operujących okrętów podwodnych oraz dla powstałych nowych konstrukcji. Wysokie standardy jakościowe komponentów są integralną częścią wysiłków Marynarki Wojennej, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym marynarzom”. – dodał Baribeau
Elaine Marie Thomas przyznała się w listopadzie do winy odnośnie sfałszowania testów wytrzymałościowych w latach 1985-2017 na co najmniej 240 produktów stalowych, tj. około połowy stali, którą odlewnia z siedzibą w Tacoma wyprodukowała dla marynarki wojennej, podała agencja Associated Press.
E. M. Thomas, która w momencie przyznania się do winy miała 67 lat, była dyrektorem metalurgii w odlewni, która dostarczała odlewy stalowe wykorzystywane przez Electric Boat i Newport News Shipbuilding do produkcji kadłubów okrętów podwodnych. Przeprowadzane testy mają wykazać iż w razie kolizji lub innego zdarzenia losowego nie dojdzie do rozszczelnienia kadłuba.
Thomas ma zostać skazana w przyszłym miesiącu i grozi jej do dziesięciu lat więzienia i grzywna w wysokości 1 miliona dolarów.
Źródło: defensenews.com
Zobacz też: