Japoński niszczyciel JS Kirisame przeprowadza ćwiczenia z francuskim okrętem patrolowym D’Entrecasteaux

Print Friendly, PDF & Email
Japoński niszczyciel JS Kirisame i okręt patrolowy typu D’Entrecasteaux francuskiej marynarki wojennej D’Entrecasteaux. / Zdjęcie: Japońskie Ministerstwo Obrony
Japoński niszczyciel JS Kirisame i okręt patrolowy typu D’Entrecasteaux francuskiej marynarki wojennej D’Entrecasteaux. / Zdjęcie: Japońskie Ministerstwo Obrony

Według tweeta opublikowanego przez JMSDF 29 sierpnia 2022 r. JS Kirisame przeprowadził dwustronne ćwiczenie „Oguri-Verny22-5” z francuskim okrętem patrolowym typu Entrecasteaux D’Entrecasteaux.

Typ D’Entrecasteaux to oceaniczne okręty patrolowe francuskiej marynarki wojennej. Oznaczenie okrętu to Bâtiment multi-mission (B2M) w języku francuskim, co oznacza „statek wielozadaniowy”, a czasami nazywany „Swiss Army knife of the Navy”. Okręty tego typu mają na celu zapewnienie suwerenności żeglugi, egzekwowania prawa morskiego i zapewnienie logistyczne. Okręty te mają zastąpić starzejące się okręty typu BATRAL.

Zgodnie z większością projektów okrętów, których zadaniem jest pełnienie obowiązków straży przybrzeżnej we francuskiej marynarce wojennej, B2M będzie budowany zgodnie ze standardami cywilnymi; tak było już w przypadku jednostek typu Floréal. Kadłuby okrętu są budowane w Polsce.

Piriou ma za zadanie zaprojektować właściwy statek i ukończyć go w Concarneau, podczas gdy DCNS pracuje nad wojskowymi aspektami projektu. Okręty mają wyporność ponad 1000 ton, długość od 60 do 80 metrów (200 do 260 stóp) i maszyny o mocy od 8000 do 12 000 koni mechanicznych (5966 do 8948 kW).

Okręty te charakteryzują się stosunkowo niską prędkością maksymalną od 12 do 15 węzłów (22 do 28 km/h), ale są w stanie działać przez 30 dni bez uzupełniania zapasów i są zaprojektowane by przebywac na patrolach morskich do 200 dni w roku, tak aby pomagać statkom w niebezpieczeństwie,

B2M dysponuje 30-tonowym uciągiem oraz ma szerokie możliwości przeciwpożarowe. Ponadto wyposażony jest w żuraw, który może unieść 12 ton przy 14-metrowym (46 stóp) zasięgu lub 10 ton przy 17 metraowym zasięgu (56 stóp). Pozwala to na autonomiczny załadunek i rozładunek standardowych kontenerów, przydatną zdolność do operacji humanitarnych w obszarach katastrof.

Źródło: navyrecognition.com

Przeczytaj też:

Nowe atomowe okręty podwodne dla US Navy

Atak Rosjan pociskami Kalibr na Odessę

Bezzałogowce BlueBottle dla Royal Australian Navy

Rozpoczęto budowę okrętów podwodnych typu 212 dla Włoskiej Marynarki Wojennej

Okręty Royal Navy ochraniają lotniskowiec USS Gerald Ford

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *