General Electrics z kontraktem 530 milionów dolarów na rozwój okrętów podwodnych typu Virginia

Artystyczna wizja okrętu podwodnego typu Virginia. / Zdjęcie: General Electrics
Artystyczna wizja okrętu podwodnego typu Virginia. / Zdjęcie: General Electrics

Według opublikowanych informacji przez General Dynamics Electric Boat 6 października 2022 r., konsorcjum General Dynamics ogłosiło, że ​​otrzymało modyfikację kontraktu dla marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych na wsparcie prac stoczniowych, badań rozwojowych i prac projektowych związanych z szturmowymi okrętami podwodnymi typu Virginia.

Zmiana kontraktu ma wartość 532,9 mln USD. Prace będą wykonywane w Groton, Connecticut i Newport News w stanie Wirginia, a ich zakończenie ma nastąpić do października 2023 roku.

O okrętach podwodnych typu Virginia

Typ Virginia, znana również jako typ SSN-774, to okręty podwodne z pociskami manewrującymi o napędzie jądrowym, używane w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych. Zaprojektowane przez General Dynamics Electric Boat (EB) i Huntington Ingalls Industries, typ Virginia jest najnowszym modelem okrętu podwodnego Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, który zawiera najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ukrywania, zbierania danych wywiadowczych i systemów uzbrojenia.

Okręty podwodne typu Virginia są przeznaczone do szerokiego spektrum misji na otwartym oceanie i wodach przybrzeżnych, w tym do zwalczania okrętów podwodnych i operacji zbierania danych wywiadowczych.

Mają zastąpić starsze okręty podwodne typu Los Angeles, z których wiele zostało już wycofanych z eksploatacji. Okręty podwodne typu Virginia zostaną nabyte do 2043 roku i mają pozostać w służbie co najmniej do 2060 roku. Po tym czasie maja pojawic sie ich następcy.

Okręt podwodny typu Virginia ma długość 114,8 m, szerokość 10,36 m i wyporność około 7800 ton. Okręt podwodny może osiągnąć maksymalną prędkość 28 mil na godzinę (45 km/h). Ma załogę 132 osób, w tym 15 oficerów i 117 żołnierzy. W przeciwieństwie do tradycyjnej śruby napędowej z łopatami, typ Virginia wykorzystuje pędniki pompowo-odrzutowe firmy BAE Systems, pierwotnie opracowane dla okrętów podwodnych Royal Navy typu Swiftsure. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza ryzyko powstawania kawitacji i pozwala na cichszą pracę.

Źródło: navyrecognition.com

Przeczytaj też:

USS Forrest Sherman wraca do Norfolk

Hiszpański okręt podwodny typu S-80 Plus Isaac Peral opuszcza suchy dok

Rosyjski okręt podwodny typu Łada „Wielkie Łuki” ma zostać zwodowany za kilka dni

Wizyta dowódcy SNMG1

Prezydent Joe Biden podpisał ustawę Fiscal 2023 National Defense Authorization Act

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *