General Electrics z kontraktem 530 milionów dolarów na rozwój okrętów podwodnych typu Virginia
Według opublikowanych informacji przez General Dynamics Electric Boat 6 października 2022 r., konsorcjum General Dynamics ogłosiło, że otrzymało modyfikację kontraktu dla marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych na wsparcie prac stoczniowych, badań rozwojowych i prac projektowych związanych z szturmowymi okrętami podwodnymi typu Virginia.
Zmiana kontraktu ma wartość 532,9 mln USD. Prace będą wykonywane w Groton, Connecticut i Newport News w stanie Wirginia, a ich zakończenie ma nastąpić do października 2023 roku.
O okrętach podwodnych typu Virginia
Typ Virginia, znana również jako typ SSN-774, to okręty podwodne z pociskami manewrującymi o napędzie jądrowym, używane w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych. Zaprojektowane przez General Dynamics Electric Boat (EB) i Huntington Ingalls Industries, typ Virginia jest najnowszym modelem okrętu podwodnego Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, który zawiera najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ukrywania, zbierania danych wywiadowczych i systemów uzbrojenia.
Okręty podwodne typu Virginia są przeznaczone do szerokiego spektrum misji na otwartym oceanie i wodach przybrzeżnych, w tym do zwalczania okrętów podwodnych i operacji zbierania danych wywiadowczych.
Mają zastąpić starsze okręty podwodne typu Los Angeles, z których wiele zostało już wycofanych z eksploatacji. Okręty podwodne typu Virginia zostaną nabyte do 2043 roku i mają pozostać w służbie co najmniej do 2060 roku. Po tym czasie maja pojawic sie ich następcy.
Okręt podwodny typu Virginia ma długość 114,8 m, szerokość 10,36 m i wyporność około 7800 ton. Okręt podwodny może osiągnąć maksymalną prędkość 28 mil na godzinę (45 km/h). Ma załogę 132 osób, w tym 15 oficerów i 117 żołnierzy. W przeciwieństwie do tradycyjnej śruby napędowej z łopatami, typ Virginia wykorzystuje pędniki pompowo-odrzutowe firmy BAE Systems, pierwotnie opracowane dla okrętów podwodnych Royal Navy typu Swiftsure. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza ryzyko powstawania kawitacji i pozwala na cichszą pracę.
Źródło: navyrecognition.com
Przeczytaj też:
USS Forrest Sherman wraca do Norfolk
Hiszpański okręt podwodny typu S-80 Plus Isaac Peral opuszcza suchy dok
Rosyjski okręt podwodny typu Łada „Wielkie Łuki” ma zostać zwodowany za kilka dni
Prezydent Joe Biden podpisał ustawę Fiscal 2023 National Defense Authorization Act