Trzy okręty podwodne dołączą do Floty Pacyfiku Rosyjskiej Marynarki Wojennej w 2022 r.

Print Friendly, PDF & Email
Rosyjski okręt podwodny projektu 885M Nowosybirsk. Zdjęcie: bmpd
Rosyjski okręt podwodny projektu 885M Nowosybirsk. / Zdjęcie: bmpd

Według informacji opublikowanych przez agencję Tass 20 maja 2022 roku Flota Pacyfiku otrzyma w 2022 roku okręty podwodne o napędzie atomowym Knyaz Oleg i Nowosybirsk oraz okręty podwodne z napędem dieslowskim Magadan.

Admirał powiedział, że flota powinna otrzymać pierwszy atomowy okręt podwodny klasy Borei-A, Knyaz Oleg, oraz pierwszy atomowy okręt podwodny typu Yasen-M, Nowosybirsk, w 2022 roku.

Flota Pacyfiku otrzyma również w tym roku trzeci okręt podwodny projektu 636,3 Magadan. Po dostarczeniu flota będzie obsługiwała sześć cichych okrętów podwodnych z napędem spalinowo-elektrycznym, uzbrojonych w pociski manewrujące Kalibr.

Czwarta korweta Projektu 20380 Rezky zbudowana przez Stocznię Amurską trafi do Floty Pacyfiku w tym roku. Teraz ten okręt przechodzi próby w dokach. Flota otrzyma również trałowce Projektu 12700 Petr Iljiczew i Anatolij Szlemow ze stoczni Sredne-Nevsky.

O projekcie 885M okręt podwodny Nowosybirsk

K-573 Nowosybirsk to okręt podwodny rosyjskiej marynarki wojennej z pociskami manewrującymi typu Yasen o napędzie atomowym. Jest to drugi okręt podwodny projektu Yasen-M. W początkowym projekcie Yasen wprowadzono znaczne zmiany.

Różnice w projekcie okazały się wystarczające, aby uznać go za nową ulepszoną wersję Yasen-M. Nowosybirsk będzie miał długość 130 m (430 stóp), szerokość 13 m (43 stopy) i zanurzenie 9,4 m (31 stóp), osiągnie prędkość maksymalną 20 węzłów (37 km/h; 23 mil na godzinę).

O okręcie podwodnym typu Akula Magadan

Magadan to trzeci diesel-elektryczny okręt podwodny Projektu 636,3 zaprojektowany dla Floty Pacyfiku. Prace nad okrętem rozpoczęto 1 listopada 2019 roku a zakończono 26 marca 2021 roku, będąc gotowym w 91 procentach. Ma 52 osobową załogę. Okręty te osiągają prędkość pod wodą 20 węzłów i zasięg 400 mil z możliwością patrolowania przez 45 dni. Okręty te nie są wyposażone w napęd niezależny od powietrza (AIP). Okręt podwodny ma długość 74 metrów, maksymalną wyporność ponad 3900 ton, głębokość operacyjną 240 metrów, maksymalną głębokość 300 metrów i zasięg 7500 mil morskich.

Przeczytaj też:

Sabotażu rurociągu Nord Stream mógł dokonać miniaturowy okręt podwodny typu Russia Priz

Marynarka Wojenna Turcji otrzymała pierwszy lotniskowiec

Integracja CMT Lyre z natowską grupą przeciwminową

Muzealny okręt podwodny „U-17” rozpoczyna ostatnią podróż z Kilonii do Renu

MUR, ALE Historia Wojska Polskiego – III edycja konkursu MON

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *