Test prototypowej platformy Pharos HII na rzece Pascagoula

Print Friendly, PDF & Email
Prototypowa platforma Pharos HII jest holowana za małym statkiem na rzece Pascagoula podczas odzyskiwania Proteus LDUUV HII 8 czerwca 2022 r. / Zdjęcie: Huntington Ingalls Industries
Prototypowa platforma Pharos HII jest holowana za małym statkiem na rzece Pascagoula podczas odzyskiwania Proteus LDUUV HII 8 czerwca 2022 r. / Zdjęcie: Huntington Ingalls Industries

Huntington Ingalls Industries (HII) zademonstrował możliwości umożliwiające okrętom wojennym odzyskiwanie bezzałogowych pojazdów podwodnych o dużej średnicy (LDUUV). Ta demonstracja, podczas której używano zbudowanych przez HII okrętów-transportowych i LDUUV, była częścią prac badawczo-rozwojowych między oddziałami Mission Technologies i Ingalls Shipbuilding HII, aby wspierać projekty sygnowane przez HII zajmujące się bezpieczeństwem narodowym.

Przeprowadzony na rzece Pascagoula test został przeprowadzony przy użyciu prototypowej platformy znanej jako Pharos i HII’s LDUUV Proteus. Test został przeprowadzony przez Advanced Technology Group firmy HII. Zbudowane przez HII jednostki typu San Antonio będą dodatkowo wyposażone w urządzenia do odzyskiwania operujących pojazdów podwodnych co ma znacząco wpłynąć na zdolności operacyjne wielu jednostek.

Prezes HII Ingalls Shipbuilding, Kari Wilkinson, stwierdził: „Firma HII jest zaangażowana w rozwój przyszłości rozproszonych operacji morskich i demonstruje zdolność do wspierania projektów związanych z pojazdami bezzałogowymi mogącymi być na wyposażeniu m.in., jednostek typu San Antonio.

Okręt desantowy typu San Antonio USS Fort Lauderdale (LPD 28) został zwodowany w marcu 2020 r. / Zdjęcie: Huntington Ingalls Industries
Okręt desantowy typu San Antonio USS Fort Lauderdale (LPD 28) został zwodowany w marcu 2020 r. / Zdjęcie: Huntington Ingalls Industries

Pharos ma rekonfigurowalną konstrukcję, która pasuje do kilku bezzałogowych pojazdów nawodnych i podwodnych. Projekt Pharos został dostarczony przez HII, a wspierany jest przez kilku partnerów.

Wstępne testy modelu zostały przeprowadzone przez US Navy i Uniwersytet Nowego Orleanu, podczas gdy Luizjana Metal Shark wyprodukowała prototypowe urządzenie. HII planuje przeprowadzić demonstracje na żywo z flotą w ciągu najbliższego roku i obecnie bada modyfikacje dla innych UUV. HII będzie analizowało wyników testów Pharos do dalszego udoskonalania platformy i koncepcji jej wykorzystania.

Przeczytaj też:

HMS Chiddingfold w Royal Navy obsługuje drona Seafax

Japonia zainteresowana zakupem 500 pocisków manewrujących Tomahawk od USA

Belgia dostarczy podwodne drony na Ukrainę

Życzenia Dowódcy garnizonu Gdynia z okazji 104. rocznicy utworzenia Marynarki Wojennej

Tajlandia planuje anulować kontrakt na zamówione okręty podwodne z Chin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *