698 milionów dolarów na remont USS Hartford

USS Hartford (SSN 768) jest w trakcie remontu w suchym doku w stoczni w General Dynamics Electric Boat. Na zdjęciu od lewej strony zacumowany jest PCU Hyman G. Rickover (SSN 795) a po prawej stronie znajduje si.e USS Vermont (SSN 792). / Zdjęcie: Sean D. Elliot/The Day
USS Hartford (SSN 768) jest w trakcie remontu w suchym doku w stoczni w General Dynamics Electric Boat. Na zdjęciu od lewej strony zacumowany jest PCU Hyman G. Rickover (SSN 795) a po prawej stronie znajduje si.e USS Vermont (SSN 792). / Zdjęcie: Sean D. Elliot/The Day

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy ze stocznią General Dynamics Electric Boat Corp. w Groton w stanie Connecticut odnośnie remontu głównego szturmowego okrętu podwodnego o napędzie nuklearnym USS Hartford (SSN 768) typu Los Angeles.

W momencie podpisania umowy zostało uruchomiono pełne finansowanie programu – celem remontu jest kontynuacja eksploatacji okrętu, który został wprowadzony do służby w 1994 roku. Jest jednym z najnowszych przedstawicieli typu Los Angeles, które wprowadzano do służby od 1976 roku. Obecnie US Navy eksploatuje 26 jednostek tego typu – w większości należą do ostatniej wersji Flight III 688i (Improved).

Senator Richard Blumenthal, D-Conn., zauważył w komunikacie prasowym, że kontrakt na remont USS Hartford jest pierwszym tego typu kontraktem dla EB od czasu remontu USS Montpelier w 2015 r. i jestem przekonany, że EB wykona wszystkie prace na czas i zgodnie z przyjętym budżetem.

USS Hartford (SSN 768) jest w trakcie remontu w suchym doku w stoczni w General Dynamics Electric Boat. Na zdjęciu od lewej strony zacumowany jest PCU Hyman G. Rickover (SSN 795) a po prawej stronie znajduje si.e USS Vermont (SSN 792). / Zdjęcie: Sean D. Elliot/The Day
USS Hartford (SSN 768) jest w trakcie remontu w suchym doku w stoczni w General Dynamics Electric Boat. Na zdjęciu od lewej strony zacumowany jest PCU Hyman G. Rickover (SSN 795) a po prawej stronie znajduje si.e USS Vermont (SSN 792). / Zdjęcie: Sean D. Elliot/The Day

Dla USS Hartford będzie to pierwsza wizyta w stoczni remontowej przy okazji rutynowego przeglądu okresowego. Wcześniej remonty były elementem awaryjnych prac naprawczych – w 2003 roku okręt wszedł na mieliznę w pobliżu miejscowości La Maddalena na Sardynii. W marcu 2009 roku, w cieśninie Ormuz, USS Hartford zderzył się z okrętem desantowym-dokiem USS New Orleans (LPD-18) – naprawa kosztowała ponad 100 mln USD i trwała blisko dwa lata. W zdarzeniu tym lekko rannych zostało 15 marynarzy. Po tym incydencie oba okręty mogły płynąć o własnych siłach, chociaż w Nowym Orleanie pękł zbiornik paliwa, uwalniając do cieśniny 25 000 galonów oleju napędowego. Natomiast USS Hartford został eskortowany z powrotem do portu macierzystego przez niszczyciel USS Laboon (DDG 58) .

Prace remontowo-konserwacyjne będą wykonywane w Groton i mają się zakończyć do października 2026 roku

Źródło: zbiam.pl, theday.com

Przeczytaj też:

Atomowy okręt podwodny HMS Anson opuścił stocznię w Barrow w Furness

Jednostka doświadczalna Royal Navy XV Patrick Blackett zakończyła pomyślnie próby stoczniowe

Kongsberg Digital dostarczy symulatory nawigacji VR dla brytyjskiej marynarki wojennej

OSI Maritime Systems zdobywa kontrakt na wyposażenie chilijskich okrętów podwodnych typu Scorpene

103. rocznica Zaślubin Polski z Morzem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *