Airbus demonstruje system misji C295 FITS obsługiwany przez załogi naziemne

Print Friendly, PDF & Email
Działanie systemu C295 FITS (COMMOMISS) / Zdjęcie: Airbus
Działanie systemu C295 FITS (COMMOMISS) / Zdjęcie: Airbus

Airbus z powodzeniem zakończył próby obejmujące nową funkcję systemu misji C295 FITS (COMMOMISS), która umożliwia zdalną obsługę przez załogi naziemne.

Testy, przeprowadzone w kwietniu na południu Hiszpanii, to cztery loty samolotu Airbusa C295. Testy obejmowały stanowisko testowe Airbus C295 Intelligence Surveillance Recognition (ISR).

Samolot wykonywał standardowe misje patrolowe na morzu, a wszystkie czujniki były kontrolowane niemal w czasie rzeczywistym przez operatora ze stacji naziemnej w zakładzie Airbus w Getafe. Kontrola czujników została pomyślnie przekazana naziemnej stacji kontroli, z różnymi zadaniami obserwacyjnymi, w tym kontrolą celowania elektrooptycznego / podczerwienią (EO / IR) i zarządzaniem radarem, wykonywaną przez załogę naziemną za pomocą zainstalowanego pasma Ka SATCOM.

Wśród swoich możliwości COMMOMISS zapewnia użytkownikom:

  • Dodatkowe węzły operatorskie w Centrum Wsparcia Misji na ziemi, zapewniające elastyczność operacyjną w długich i złożonych misjach, dzieląc zadania między członków załogi taktycznej w powietrzu i na ziemi;
  • Integracja z siecią C2 operatora, przyczyniająca się do wytworzenia wspólnego obrazu operacyjnego;
  • Natychmiastowy dostęp do wszystkich danych zebranych przez czujniki pokładowe do analizy w czasie rzeczywistym z prawie nieograniczonymi zasobami dostępnymi w terenie;
  • Możliwość zmniejszenia liczby operatorów (a tym samym stacji roboczych) na pokładzie podczas ciągłych misji obserwacyjnych.

COMMOMISS to przyszłość powietrznych taktycznych systemów do śledzenia przebiegu misji. System obsługuje wiele stacji roboczych rozlokowanych na różnych jednostkach: samoloty, helikoptery, okręty nawodne, okręty podwodne czy lokalizacje naziemne. System zapewnia w pełni zintegrowaną współpracę operatorów systemu z rozlokowanymi stacjami roboczymi zarówno załogowymi jak i bezzałogowymi. Tworzony jest wtedy wspólny obraz operacyjny (COP) w kontekście misji ISR.

Airbus C295. / Zdjęcie: Airbus
Airbus C295. / Zdjęcie: Airbus

Airbus C295 to taktyczny samolot pasażerski nowej generacji w segmencie lekkim i średnim. Jest bardzo wszechstronną konstrukcją pod względem liczby różnych misji, które może wykonać. Model C295 może wykonać wielozadaniowe operacje na całym świecie w każdych warunkach pogodowych. Może brać udział w misjach bojowych zarówno w ciągu dnia jak i nocy w każdych nawet ekstremalnych warunkach pogodowych – od pustyni po środowiska morskie, od ekstremalnie wysokich do ekstremalnie niskich temperatur.


Źródło: www.navyrecognition.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *