US Navy rozpoczyna prace w dwóch suchych dokach neutralizujące wstrząsy sejsmiczne

Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych ogłosiła rozpoczęcie działań łagodzących skutki wstrząsów sejsmicznych w dwóch z czterech suchych dokach na północno-zachodnim Pacyfiku. Wstrzymanie prac w suchych dokach nastąpiło w czterech obiektach po tym jak były odczuwalne wstrząsy sejsmiczne.
Wyłączone zostały suche doki nr 4, 5 i 6 w Puget Sound Naval Shipyard & Intermediate Maintenance Facility (PSNS & IMF) oraz suchy dok Trident Refit Facility (TRF) Bangor w północnej Walii. Obecnie rozpoczęto prace w jednym suchym doku, każdy w PSNS i IMF, a także w TRF Bangor. Działania łagodzące skutki sejsmiczne rozpoczęły się 15 lutego, podczas gdy wymagane materiały budowlane dotarły już do powiązanego suchego doku PSNS i IMF 11 lutego.
Marynarka Wojenna poinformowała, że takie same działania zostaną podjęte na pozostałych dwóch obiektach bezpośrednio po kulminacji prac na dwóch pierwszych suchych dokach.
Realizacja zaplanowanych zadań jest możliwa dzięki doskonałej pracy inżynieryjnej wykonanej przez zróżnicowany zespół NAVSEA, NAVFAC i ekspertów branżowych, wykonanych w bardzo krótkim czasie. Kontynuując prace budowlane, nasz zespół inżynierów będzie nadal przeprowadzał bardziej szczegółowe analizy, aby informować zarówno o natychmiastowych, jak i długoterminowych wysiłkach.
– powiedział Dowódca Naval Facilities Engineering Systems Command (NAVFAC), kontradmirał Dean VanderLey.
Prace te zostały zaprojektowane w celu zapewnienia, że stocznia, marynarze, rozmieszczona siła robocza, cywile, środowisko i okręty podwodne są bezpieczne.
Fakt, że udało nam się zebrać zespół z całej Marynarki Wojennej przy wsparciu ekspertów inżynieryjnych i budowlanych, obrać odpowiednią ścieżkę prac tak by jak najszybciej w ciągu niemal miesiąca przywrócić obiekty do pełnej funkcjonalności, jest sporym sukcesem.
– powiedział Dowódca Dowództwa Systemów Morskich Marynarki Wojennej (NAVSEA), wiceadmirał Bill Galinis.
Suche doki są wykorzystywane do przeprowadzania prac remontowych na amerykańskich atomowych okrętach podwodnych. Wyłączenie z użytkowania aż 5 takich obiektów stanowiło spory problem logistyczny dla US Navy. Między innymi dlatego dowództwo szybko reagowało aby przeprowadzić niezbędne prace mające przywrócić suche doki do pełnej eksploatacji.
Źródło: Naval Technology
Przeczytaj też:
Rozpoczęto pracę nad drugą fregatą typu 31 dla Royal Navy
Australia może stać się główną bazą dla amerykańskich okrętów podwodnych
UKRAINA 2022 – 10 MIESIĘCY ROSYJSKIEJ PROPAGANDY
BAE Systems z powodzeniem testuje małe bezzałogowe systemy Lockheed Martin Skunk Works na ACV C4/UAS
Nowa chińska torpeda o napędzie atomowym miałaby zasięg 10 000 kilometrów