Indonezyjska Marynarka Wojenna chce rozszerzyć swoją flotę okrętów podwodnych
Według informacji opublikowanych przez Asian News International 2 czerwca 2021 r. Indonezja chce rozszerzyć swoją flotę okrętów podwodnych, aby odpowiedzieć na chińskie wtargnięcie na jej wody terytorialne po zaginięciu KRI Nanggala klasy Cakra.
Indonezyjska państwowa stocznia PT PAL zwodowała 11 kwietnia 2019 r. w Surabaya pierwszy diesel-elektryczny okręt podwodny zbudowany w Indonezji. Alugoro (405) to trzeci okręt podwodny klasy Nagapasa (znany również jako konstrukcja DSME 1400 lub ulepszona klasa Chang Bogo) dla marynarki wojennej Indonezji.
Alugoro (405) to okręt podwodny indonezyjskiej marynarki wojennej. Jest częścią ulepszonej klasy Chang Bogo, znanej również jako klasa Nagapasa. Jednostka została zmontowana przez PT PAL i została zwodowana w kwietniu 2019 r. Był to pierwszy okręt podwodny montowany w Indonezji.
Alugoro z napędem spalinowo-elektrycznym ma długość 61,2 m (201 stóp) szerokość 6,25 m (20,5 stóp) i zanurzeniem kadłuba 5,5 m (18 stóp). Ma maksymalną prędkość 21,5 węzła (39,8 km/h) w zanurzeniu i 11 węzłów (20 km/h) na powierzchni. Statek jest zasilany 4 generatorami diesla MTU 12V 493.
Okręty podwodne klasy Nagapasa posiadają również akustyczne środki przeciwtorpedowe ZOKA produkowane przez turecką firmę Aselsan. Okręty zostały zamówione 21 grudnia 2011 roku w ramach wartego 1,07 miliarda dolarów kontraktu między Indonezją a Koreą Południową na dostawę trzech okrętów podwodnych. Kontrakt otrzymało Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. W ramach umowy dwa okręty podwodne (Nagapasa i Ardadedali) zostały zbudowane w Korei Południowej, a trzeci w stoczni PT PAL w Surabaya w ramach programu transferu technologii. Alugoro był pierwszym okrętem podwodnym, który został zmontowany i zwodowany w Indonezji i Azji Południowo-Wschodniej.
Źródło: www.navyrecognition.com