Wielka Brytania wdraża oprogramowanie sztucznej inteligencji „Motherlode” do zarządzania konserwacją samolotów morskich w tym ZOP

Print Friendly, PDF & Email
Helikopter Wildcat na pokładzie niszczyciela Typ 45 Royal Navy, HMS Diamond, prowadzi operacje na Morzu Śródziemnym, wyposażony w system rakietowy Martlet Air to Surface Missile. / Zdjęcie: Crown Copyright/brytyjskie Ministerstwo Obrony.
Helikopter Wildcat na pokładzie niszczyciela Typ 45 Royal Navy, HMS Diamond, prowadzi operacje na Morzu Śródziemnym, wyposażony w system rakietowy Martlet Air to Surface Missile. / Zdjęcie: Crown Copyright/brytyjskie Ministerstwo Obrony.

Motherlode to sztucznie inteligentne oprogramowanie, które wykrywa problemy inżynieryjne na najwcześniejszym możliwym etapie, umożliwiając personelowi zamawianie części zamiennych przed pojawieniem się rzeczywistych problemów.

Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii (MON) uruchomiło projekt mający na celu zaprezentowanie narzędzia sztucznej inteligencji (AI) „Motherlode”. Oprogramowanie przetwarza dane dotyczące konserwacji różnych platform lotniczych Royal Navy i w ciągu kilku sekund generuje rozwiązania problemów inżynieryjnych.

Testowany w Royal Naval Air Station Yeovilton z siedzibą w Portsmouth, w projekcie uczestniczyły 1710 Naval Air Squadron, Defence Equipment & Support (DE&S) Digital AI Team oraz Royal Navy Engineers.

Motherlode zapewnia wykrycie problemów technicznych w najwcześniejszym możliwym momencie, a nie wtedy, gdy usterka staje się problematyczna, umożliwiając personelowi zamawianie części zamiennych przed wystąpieniem problemów i ograniczając czasochłonne zadania związane z rozwiązywaniem problemów i unieruchomieniem statku powietrznego.

Ponadto oprogramowanie obsługujące sztuczną inteligencję będzie analizować dane historyczne dostosowane do warunków środowiskowych i specyficznych dla statku powietrznego, aby dokładniej przewidywać awarie sprzętu, umożliwiając podejmowanie mądrzejszych decyzji w całym łańcuchu operacji i dostaw części zamiennych.

Minister zamówień obronnych James Cartlidge odwiedził Yeovilton, aby zapoznać się z możliwościami nowej technologii, która będzie wykorzystywana na wielu platformach, w tym w helikopterach Wildcat Maritime Attack.

Pełna funkcjonalność zostanie wdrożona do końca 2023 r. we wszystkich helikopterach Royal Navy, a Ministerstwo Obrony bada możliwość jej zastosowania w innym sprzęcie obronnym, takim jak pojazdy lądowe, takie jak Foxhound.

Źródło: Naval Technology

Przeczytaj też:

1 Response

  1. AI- new pisze:

    AI coraz częściej wchodzi do flot.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *