Zwodowanie drugiej jednostki typu Independence LCS USS Augusta

Print Friendly, PDF & Email
Okręt wojenny typu Independence USS Augusta. / Zdjęcie:  Austal
Okręt wojenny typu Independence USS Augusta. / Zdjęcie: Austal

Zgodnie z opublikowanym komunikatem przez Austal 23 maja 2022 r., firma z powodzeniem zwodowała drugi okręt wojenny typu Indepedence (Littoral Combat Ship LCS), przyszły USS Augusta (LCS 34).

W asyście holowników okręt został wyprowadzony z pływającego suchego doku Austal USA i zacumował w pirsie przy nabrzeżu w celu uruchomienia maszyn i aktywacji systemów w ramach przygotowań do prób morskich, które mają się odbyć jeszcze w tym roku.

Cała operacja związana z USS Augusta było wieloetapowym procesem, który polegał na podniesieniu ważącego 2500 ton okrętu prawie trzy stopy w górę, przeniesieniu go na około 400 stóp na zacumowaną barkę pokładową przylegającą do wnęki montażowej – za pomocą transporterów – a następnie przeniesienie LCS z barki pokładowej do pływającego suchego doku. Następnie pływający suchy dok został zanurzony i LCS 34 wszedł do wody.

USS Independence. / Zdjęcie: U.S. Navy photo by Naval Air Crewman 2nd Class Nicholas Kontodiakos
USS Independence. / Zdjęcie: U.S. Navy photo by Naval Air Crewman 2nd Class Nicholas Kontodiakos

LCS to szybka, zwinna, skoncentrowana na misjach platforma zaprojektowana do działania w środowiskach przybrzeżnych. Ma skutecznie przeciwdziałać nowym pojawiającym się zagrożeniom przybrzeżnym w XXI wieku.

LCS jest w stanie wspierać ochronę statków na morzu, kontrolę na morzu i odstraszać wrogie okręty wojenne, które np. chcą blokować porty morskie. Przykładem do skutecznego działania takich jednostek jest konflikt na Morzu Czarnym pomiędzy Ukrainą a Rosją, gdzie nawet niewielkie okręty wojenne są w stanie skutecznie zablokować porty handlowe. Uzbrojenie tych okrętów pozwala na skuteczne neutralizowanie takich zagrożeń zarówno ze strony okrętów nawodnych jak i okrętów podwodnych.

Budowane w układzie trimarana okręty typu Independence operują obecnie na wodach Oceanu Spokojnego – macierzystą bazą wszystkich jest San Diego w Kalifornii, natomiast działania ekspedycyjne skupiają się na wodach południowo-wschodniej Azji (głównym punktem bazowania jest Singapur).

Okręty te mają długość 127,4 m (418 stóp), szerokość 31,6 m (104 stopy) i zanurzenie 13 stóp (3,96 m). Ich wyporność jest oceniana na 2377 ton lekkich, 3228 ton pełnych i mają 851 ton nośności.

Przeczytaj też:

Rozpoczęto pracę nad drugą fregatą typu 31 dla Royal Navy

Nowe okręty logistyczne dla Royal Navy

INS Kalvari z napędem AIP-niezależnym od powietrza

Nabór do zawodowej służby wojskowej

Pakistan otrzymał drugi okręt podwodny projektu Agosta 90B

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *