Indonezja: poszukiwania zaginionego okrętu podwodnego

Print Friendly, PDF & Email
Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala (402) bierze udział w ćwiczeniach fotograficznych na Morzu Jawajskim w ramach programu Cooperation Afloat Readiness and Training (CARAT) Indonezja 2015. W 21. roku CARAT jest coroczną, dwustronną serią ćwiczeń z US Navy, US Marine Corps. oraz siły zbrojne dziewięciu krajów partnerskich, w tym Bangladeszu, Brunei, Kambodży, Indonezji, Malezji, Filipin, Singapuru, Tajlandii i Timoru Wschodniego. / Zdjęcie: US Navy
Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala (402) bierze udział w ćwiczeniach fotograficznych na Morzu Jawajskim w ramach programu Cooperation Afloat Readiness and Training (CARAT) Indonezja 2015. W 21. roku CARAT jest coroczną, dwustronną serią ćwiczeń z US Navy, US Marine Corps. oraz siły zbrojne dziewięciu krajów partnerskich, w tym Bangladeszu, Brunei, Kambodży, Indonezji, Malezji, Filipin, Singapuru, Tajlandii i Timoru Wschodniego. / Zdjęcie: US Navy

Podczas poszukiwań zaginionego indonezyjskiego okrętu podwodnego w pobliżu ostatniego znanego miejsca zanurzenia jednostki na wodzie znaleziono plamę ropy – podało Ministerstwo Obrony Indonezji. Akcja trwa – czytamy na stronach “Rzeczpospolitej“.

Resort przekazał, że do akcji poszukiwawczej zaangażowano dwa okręty wyposażone w sonary. Według dowództwa marynarki, plama ropy może być dowodem na uszkodzenie zbiornika paliwa lub sygnałem ratunkowym nadanym przez załogę.

Wcześniej informowano, że okręt podwodny z 53 osobami na pokładzie zaginął na północ od wyspy Bali. Załoga 44-letniej jednostki KRI Nanggala-402 prowadziła ćwiczenia torpedowe. Wbrew oczekiwaniu dowództwa marynarki, meldunek o zakończeniu ćwiczeń nie nadszedł. Kontakt z jednostką utracono o godz. 4:30 czasu lokalnego.

Strona indonezyjska przekazała, że na prośbę o pomoc w poszukiwaniach okrętu pozytywnie odpowiedziały Australia, Singapur i Indie. Akcja jest prowadzona na wodach oddalonych o ok. 100 km od Bali.

Możliwe, że podczas zanurzania doszło do awarii zasilania – podała indonezyjska marynarka.

Więcej na stronach “Rzeczpospolitej”.


KRI Nanggala został zamówiony 2 kwietnia 1977 roku. Okręt został zaprojektowany przez Ingenieurkontor Lübeck z Lubeki , zbudowany przez Howaldtswerke-Deutsche Werft z Kilonii i sprzedany przez Ferrostaal z Essen. Okręt zwodowano w marcu 1978 r. i ukończono 6 lipca 1981 r. Nanggala został po raz pierwszy pokazany publiczności w 36. rocznicę Powstania Sił Zbrojnych tj, 5 października 1981 r.

Źródło: Rzeczpospolita, Wikipedia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *