Rozpoczęło próby morskie okrętu podwodnego Project 677 Kronshtadt

Print Friendly, PDF & Email
Okręty podwodne projektu 677 to czwarta generacja konwencjonalnych okrętów podwodnych. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC
Okręty podwodne projektu 677 to czwarta generacja konwencjonalnych okrętów podwodnych. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC

Według informacji opublikowanych przez rosyjską agencję prasową TASS w dniu 29 grudnia 2021 r. Rosyjska Stocznia Admiralicji Wharves zakończyła pierwszy etap stoczniowych prób morskich okrętu podwodnego z napędem spalinowo-elektrycznym Projektu 677 Kronsztad (nazwa NATO: typ Łada). podało biuro prasowe stoczni.

„Stocznia Admiralty Wharves zakończyła pierwszy etap prób morskich okrętu podwodnego Projektu 677 Kronstadt” – podało biuro prasowe. Stocznia Admiralty Wharves jest jedynym producentem okrętów podwodnych tego typu.

W pierwszym etapie prób przeprowadzono testy prędkości i manewrowości okrętu podwodnego. Stoczniowcy i załoga przeprowadzili również próby zanurzenia trymowego i przechyłów, sprawdzonio system sonaru, urządzenia nawigacyjne i komunikacyjne, przetestowano urządzenie do podnoszenia masztu.

Stocznia Admiralty Wharves buduje okręt podwodny Kronstadt według zmodyfikowanego projektu opartego na wynikach oceny operacyjnej okrętu wiodącego. Zmodernizowano systemy sterowania, napędu i nawigacji okrętu podwodnego.

Okręty podwodne typu Project 677 Lada to dieslowsko-elektryczne okręty podwodne czwartej generacji. Dziś są uważane za najbardziej zaawansowane i obiecujące okręty podwodne z napędem spalinowo-elektrycznym pod względem skuteczności bojowej i innych możliwości taktycznych.

Okręt podwodny projektu 677 Kronstadt. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC
Okręt podwodny projektu 677 Kronstadt. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC

Projekt 677 Łada to okręt podwodny z silnikiem Diesla czwartej generacji, zaprojektowana przez rosyjskie biuro projektowe Rubin. W czerwcu 2017 roku rosyjska marynarka wojenna ogłosiła, że ​​planuje zamówić dwa okręty podwodne typu Łada, a kontrakt na budowę podpisano w czerwcu 2019 roku podczas Międzynarodowego Forum Wojskowo-Technicznego „ARMIA-2019”. 20 września 2018 roku w stoczni Admiralicji w Petersburgu zwodowano pierwszy seryjny okręt podwodny typu B-858 Kronshtadt.

Jeszcze jeden okręt podwodny zamówiono w sierpniu 2020 roku podczas Międzynarodowego Forum Wojskowo-Technicznego Army-2020.

Projekt 677 Łada ma długość 72 m, szerokość 7,1 m, wysokość 6,5 m i maksymalną wyporność 2700 ton. Okręt podwodny napędzany jest elektrycznym silnikiem napędowym napędzającym jeden wał. Może osiągnąć maksymalną prędkość w zanurzeniu 21 węzłów (29 km/h) przy maksymalnym zasięgu 7500 mil morskich (13 800 km). Ma autonomiczność 45 dni z załogą 35 osób.

Projekt 677 Łada jest wyposażony w sześć wyrzutni torped o średnicy 533 mm (21 cali) i przenosi 18 torped lub SSM (pociski typu „Surface-to-Surface Missiles”) lub 44 miny. Posiada również 10 pocisków manewrujących naziemnych Kalibr / Club, pocisków przeciwokrętowych i pocisków przeciw okrętom podwodnym (niektóre wersje) RPK-6/SS-N-16 Vodopad/Stallion.

Okręt podwodny projektu 677 Kronstadt. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC
Okręt podwodny projektu 677 Kronstadt. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC
Okręt podwodny projektu 677 Kronstadt. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC
Okręt podwodny projektu 677 Kronstadt. / Zdjęcie: Admiralty Shipyards JSC

Źródło: worlddefencenews, tass.com

Zobacz też:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *