Statki ratownicze rozpoczynają poszukiwania zaginionego indonezyjskiego okrętu podwodnego

Print Friendly, PDF & Email
Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala, sfotografowany w 2015 roku, zaginął w pobliżu Wyspy Bali 21 kwietnia 2021 r. / Zdjęcie: US Navy wykonane przez specjalistę ds. Komunikacji masowej 3 klasy Alonzo M. Archera
Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala, sfotografowany w 2015 roku, zaginął w pobliżu Wyspy Bali 21 kwietnia 2021 r. / Zdjęcie: US Navy wykonane przez specjalistę ds. Komunikacji masowej 3 klasy Alonzo M. Archera

Indonezyjski okręt podwodny z 53 osobami na pokładzie zaginął podczas ćwiczeń. Na poszukiwania okrętu wyruszyła jednostka ratownicza z Singapuru.

Wybudowany przez Niemców okręt podwodny typu 209 z silnikiem Diesla KRI Nanggala został uznany za zaginiony we wczesnych godzinach porannych w środę rano czasu lokalnego na wodach na północ od indonezyjskiej wyspy Bali po tym, jak nie zgłosił wyników strzelania torpedowego.

Głównodowodzący Indonezji, marszałek lotnictwa Hadi Tjahjanto, dodał, że sąsiedni Singapur i Australia zostały poproszone o pomoc w zlokalizowaniu zaginionego okrętu podwodnego. Oprogramowanie do śledzenia statków pokazuje, że były statek ratowniczy MV Swift Rescue płynął już na południe w kierunku Bali.

Ten wyspiarski kraj Azji Południowo-Wschodniej podpisał w 2012 r. Umowę na ratowanie okrętów podwodnych z Indonezją i ma podobne umowy z kilkoma innymi marynarkami, w tym ze Stanami Zjednoczonymi, dotyczące udzielania pomocy w ratowaniu okrętów podwodnych w regionie, gdyby zaistniała taka potrzeba.

MV Swift Rescue, który jest obsługiwany przez marynarkę wojenną Singapuru, jest wyposażony w pojazd podwodny Deep Search and Rescue Six (DSAR 6), którego konstrukcja  jest oparta na podwodnym pojeździe ratowniczym klasy DSAR 500 Jamesa Fishera Defence’a.

Swift Rescue dołączy do innych okrętów indonezyjskiej marynarki wojennej, które już szukają okrętu podwodnego. Strony internetowe śledzące statki pokazują co najmniej dwie indonezyjskie korwety przebywające w ostatniej znanej lokalizacji okrętu podwodnego. W miejscu tym głębokość wynosi od 700 do 800 metrów (2300 do 2625 stóp).

KRI Nanggala został zbudowany w 1978 roku i jest drugim najstarszym okrętem podwodnym indonezyjskiej marynarki wojennej w jej flocie składającej się z pięciu okrętów podwodnych. KRI Nanggala, został dostarczony Indonezji na początku lat 80. XX wieku i poddany kompleksowej renowacji w Korei Południowej w 2012 roku.

Australia nie ogłosiła, czy na poszukiwania wyśle własny ratowniczy okręt podwodny. Royal Australian Navy posiada zaprojektowany przez Brytyjczyków LR5, którym zarządza James Fisher Defence (Submarine Escape and Rescue System)

Źródło: www.defensenews.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *