Indonezja chce budować rodzimy okręt podwodny

Zdjęcie: PT Pal Indonesia
Zdjęcie: PT Pal Indonezia

Według informacji opublikowanych przez PT Pal Indonezia 3 stycznia 2021 r., państwowa firma otrzymała kontrakt warty 1,28 biliona rupii na przygotowanie projektu rozwoju rodzimego okrętu podwodnego.

Indonezyjska marynarka wojenna posiadała cztery okręty podwodne jeden typu Cakra, KRI Cakra i trzy typu Nagapasa, KRI Nagapasa, KRI Ardadedali, KRI Alugoro. 21 kwietnia 2021 r. zaginął na patrolu okręt podwodny typu Cakra KRI Nanggala (402). Do dziś nie wiadomo, co było przyczyną utraty tej jednostki.

Typ Nagapasa jest ulepszonym wariantem typu Jang Bogo, znanej również, jako Ulepszone Chang Bogo. Okręty zostały zbudowane przez południowokoreańską firmę Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, (DMSE) oraz indonezyjski PT PAL.

Typ Nagapasa z napędem spalinowo-elektrycznym ma długość 61,3 metra (201 stóp) szerokość 6,3 metra (20,5 stopy) i wysokość kadłuba 5,5 metra (18 stóp). Maksymalna prędkość tych jednostek wynosi 21,5 węzła (39,8 km/h) w zanurzeniu i 11 węzłów (20 km/h) na powierzchni.

Okręty podwodne tego typu mają maksymalny zasięg operacyjny 10 000 mil morskich (19 000 km) i są zasilane przez 4 generatory diesla MTU 12V 493.

Typ Nagapasa jest wyposażony w torpedy Black Shark wyprodukowane przez włoską firmę Whitehead Sistemi, Subacquei, które osiągają prędkość 50 węzłów (93 km/h; 58 mph) i zasięg 50 km (31 mil).

Indonezyjska Marynarka Wojenna jest zadowolona z eksploatacji tych okrętów, dlatego chce by nowy okręt podwodny w dużej mierze był wzorowany na tych jednostkach.

Źródło: www.navyrecognition.com

Zobacz też:

Indonezyjska Marynarka Wojenna chce rozszerzyć swoją flotę okrętów podwodnych

Daewoo Shipbuilding dostarcza do Indonezji okręt podwodny KRI Alugoro

Indonezja: poszukiwania zaginionego okrętu podwodnego

Zatonął Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala-402

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *