Kategoria: Typy OP

Ciekawe zdjęcie ukazujące zabranie członka załogi HMCS Corner Brook przez helikopter. / Zdjęcie: www.flickr.com 0

Typ UPHOLDER

Królewska Marynarka Wojenna pod koniec lat siedemdziesiątych podjęła decyzję o budowie okrętów podwodnych z napędem atomowym. Rezygnując na pewien czas z budowy okrętów o napędzie klasycznym. Było to spowodowane mocą przerobową stoczni Vickers w Barrow, która budując nowe jednostki nie była w stanie jednocześnie pracować nad drugą konstrukcją.

Wodowanie 20 czerwca 1992 roku okrętu podwodnego Primo Longobardo (S524). / Zdjęcie: tauromodel.it 0

Typ NAZARIO SAURO

Typ Nazario Sauro jest drugą z kolei powojenną włoską konstrukcją okrętu podwodnego. Pierwszym typem były okręty typu Toti . Małe jednostki przeznaczone głównie do działań na wodach przybrzeżnych. Jednostki te odpowiadały wielkością i przeznaczeniem niemieckim okrętom typu 205/206.

Schemat okrętu podwodnego typu TYPHOON. / Źródło: Mike1979 Russia 0

Schemat okrętu podwodnego typu TYPHOON

Opis poszczególnych przedziałów. 1 – kadłub zewnętrzny; 2 – 533 mm dziobowe wyrzutnie torpedowe; 3 – kadłub wewnętrzny (przód); 4 – chowane stery dziobowe; 5 – luki ratunkowe; 6 – pomieszczenie przedziału torpedowego; 7...

Otwarte wyrzutnie rakiet balistycznych. 0

Typ TYPHOON

Charakter okrętów podwodnych nosicieli rakiet balistycznych uległ całkowitej zmianie po zbudowaniu rakietowych pocisków balistycznych dalekiego zasięgu, mogących zagrozić bezpośrednio terytorium Stanów Zjednoczonych z bezpiecznych wód kontrolowanych przez rosyjskie służby morskie. Dzięki nowym pociskom balistycznym konstruktorzy okrętów podwodnych w Rosji zaczęli zwracać uwagę zdolność do długotrwałego przebywania pod wodą, siły ognia, możliwości przetrwania ataku torpedowego, wyciszenia okrętu.

USS Drum - zdjęcie wykonane w 1983 roku przed przeniesieniem okrętu do Alabamy gdzie stoi w Battleship Alabama Memorial Park. / Zdjęcie: en.wikipedia.org 0

Typ GATO

Stany Zjednoczone tworząc flotę okrętów podwodnych musiały brać pod uwagę konieczność operowania w bardzo dużej odległości od własnych brzegów, a co za tym idzie od baz morskich. Dlatego amerykańskie okręty podwodne charakteryzowały się dalekim zasięgiem operowania i dobrą szybkością, która była niezbędna do osiągnięcia przydzielonych akwenów patrolowania w jak najkrótszym czasie.