STM kończy sekcję testów ciśnieniowych kadłuba dla Türkiye STM500

STM500 ma długość 49 m, szerokość 4,6 m i wyporność w zanurzeniu 700 milionów ton. / Zdjęcie: STM Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş.
STM500 ma długość 49 m, szerokość 4,6 m i wyporność w zanurzeniu 700 milionów ton. / Zdjęcie: STM Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş.

Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret (STM), firma zbrojeniowa z Turcji, zakończyła produkcję sekcji testowej kadłuba ciśnieniowego na potrzeby projektu okrętu podwodnego STM500. 

Mówi się, że STM500 jest pierwszym tureckim okrętem podwodnym zaprojektowanym w kraju, przeznaczonym do operacji specjalnych i misji szturmowych. 

Produkcja kadłuba ciśnieniowego STM500 rozpoczęła się w czerwcu 2022 r. w zakładach TEKFEN. Najnowszy kamień milowy obejmuje wszystkie procesy testowania jakości w 2023 r. 

Opracowany przez zespół STM okręt podwodny STM500 ma być wyposażony w systemy bojowe spełniające globalne wymagania taktyczne w zakresie rozpoznania, nadzoru i wojny podwodnej. 

Samolot STM500, ma mieć 22 osobową załogę z możliwością transportu ośmioosobowego zespołu sił specjalnych. Może wykonywać różne misje przez okres do 30 dni. Jednostka ma mieć możliwość schodzenia na głębokość ponad 200 m. 

Źródło: Naval Technology

Przeczytaj też:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x