Okręt podwodny typu Los Angeles USS Springfield przepływa przez port Apra w bazie morskiej Guam, 29 czerwca 2024 r. / Zdjęcie: James Caliva/US Navy
Marynarka Wojenna uruchomiła na popularnej platformie społecznościowej akcję poszukiwawczą z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, mającą na celu przyciągnięcie nowego pokolenia marynarzy do służby na okrętach podwodnych. Interaktywna kampania marketingowa jest dostępna na stronie Reddit Americas Navy. Kampania jest najnowszą taktyką ukierunkowaną na podjęcie pracy związanej z okrętami podwodnymi, i zasilenie niszowej społeczności marynarzy, których rekrutacja jest trudna.
Marynarze obsługujący i konserwujący okręty podwodne marynarki wojennej należą do najbardziej wykwalifikowanych i elitarnych w całej armii USA, a uzupełnienie ich szeregów wyjątkowymi nowymi rekrutami jest dla marynarki priorytetem. – powiedział Charlie Spirtos, rzecznik Biura Informacji Marynarki Wojennej.
Marynarka wojenna szczyci się siłą ponad 380 000 czynnych szeregowych i oficerów. Jednak niewielu rekrutów zostaje marynarzami okrętów podwodnych, zgodnie z Navy Recruiting Command. Jest mniej niż 20 000 czynnych szeregowych i oficerów, którzy służą jako marynarze okrętów podwodnych, co stanowi około 5% całkowitej siły Marynarki Wojennej.
Aby zostać marynarzem okrętu podwodnego, marynarze — szeregowcy i oficerowie — muszą ukończyć około dwóch lat specjalistycznej edukacji nuklearnej, obejmującej nauki ścisłe i matematykę.
Potrzeba szczególnego rodzaju osoby, aby zostać marynarzem okrętu podwodnego — tylko niewielki procent przyszłych marynarzy kwalifikuje się do służby na okręcie podwodnym. W związku z tym znalezienie kolejnego pokolenia marynarzy okrętów podwodnych oznacza znalezienie osób, które posiadają unikalną mieszankę inteligencji, ciekawości i motywacji — powiedział Spirtos.
Technik sonaru 3. klasy Kevin Boyd przegląda podręcznik antyterrorystyczny na pokładzie atomowego okrętu podwodnego typu Los Angeles USS Santa Fe 1 maja 2024 r. / Zdjęcie: Aaron Smith/US Navy
Okręty podwodne należą do najbardziej tajnych jednostek Marynarki Wojennej, są wyposażone w najnowocześniejszą technologię i systemy bojowe. Obsługa skomplikowanych urządzeń wymaga precyzji i starannej koordynacji wielu systemów. Celem gry „scavenger hunt” na Reddicie jest odkrycie takich umiejętności — biegłości technicznej i analitycznej oraz zdolności do matematyki i mechaniki.
Pierwsza misja rekrutacyjna na portalu społecznościowym opiera się na historycznej podróży, która odbyła się w 1958 roku. Narracja historyczna podąża za USS Nautilus w drodze do Europy z Pearl Harbor przez Biegun Północny. Dyrektywa pojawia się w formie zredagowanych dzienników, w które gracze mogą kliknąć, aby wyświetlić tekst. Dziennik zawiera współrzędne długości i szerokości geograficznej oraz tajemniczy kod przeznaczony do rozszyfrowania przez graczy.
Marynarka Wojenna wykorzystuje szereg platform cyfrowych i mediów społecznościowych do rekrutacji marynarzy okrętów podwodnych, Reddit jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron internetowych na świecie i cieszy się ogromną popularnością wśród 17-24-latków, głównej grupy rekrutacyjnej Marynarki Wojennej. Subreddity w szczególności zapewniają wyjątkową strukturę do angażowania podobnie myślących społeczności w przekonujący i nieoczekiwany sposób – powiedział Spirtos.
Marynarka Wojenna nie podała, ilu potencjalnych marynarzy-techników okrętowych zamierza zrekrutować w ramach tej kampanii. Zamiast tego oświadczyła, że ogólnym celem jest dotarcie do wykwalifikowanych osób, które mogą nie być świadome, na czym polega służba i kariera na okręcie podwodnym w Marynarce Wojennej lub nie rozumie zestawu umiejętności wymaganych do wstąpienia do „cichej służby” w Marynarce Wojennej. A są to osoby, które tegą służbę mogłyby podjąć.
Marynarka Wojenna założyła swoje konto na Reddicie w 2018 r. Usługa staje się coraz bardziej popularna na platformach społecznościowych, takich jak Reddit, Instagram i Facebook, aby dotrzeć do młodszych pokoleń. Ponadto Marynarka Wojenna współpracowała z YouTuberami i influencerami mediów społecznościowych skupionymi na nauce, zapraszając ich na pokłady okrętów wojennych na wideoblog o tym, jak to jest być marynarzem.
Kampania przyniosła oczekiwany cel rekrutacyjny na rok 2024 wynoszący 40 000 osób po latach nieudanych prób pozyskiwania nowych rekrutów. Podczas gdy dowództwo rekrutacyjne nie powiedziało, czy występuje niedobór marynarzy okrętów podwodnych, dowództwo zauważyło, że wskaźniki zastępowalności marynarzy był wyższy niż średnia w ciągu ostatnich czterech lat.
Na Reddicie będzie dostępnych pięć misji — jedna co tydzień. Dwie zostały już wydane. Ostatnia misja jest zaplanowana na 28 października. Kampania rekrutacyjna została przygotowana we współpracy z agencją reklamową VML, która podpisała pięcioletni kontrakt z Marynarką Wojenną, kończący się w 2026 roku.
Witryna historyczno-marynistyczna okretypodwodne.edu.pl chce propagować sprawy morskie szczególnie związane z okrętami podwodnymi zarówno z Polski i ze świata. Przedstawiamy na naszych stronach historie powstania okrętów podwodnych od czasów starożytnych po dzień dzisiejszy. Publikujemy teksty zamieszczane w prasie fachowej i pisane przez prawdziwych pasjonatów. Nasza witryna okretypodwodne.edu.pl szczególnie przybliża tematykę marynistyczną z czasów I i II Wojny Światowej, Zimnej Wojny jak i czasów najnowszych. Zapraszamy wszystkich do miłej lektury.
Już nawet AI będzie niedługo rekrutowała do wojska. Co za czasy 🙂